Ako vybudovať silný emailový zoznam

Pracovať s email marketingom je jedna vec, no vybudovanie stabilného a silného zoznamu kontaktov je vec druhá a o niečo dôležitejšia. Na to, aby si vaše maily prezeralo čo najviac ľudí je potrebné dosiahnuť optimálnu návštevnosť vášho webu, čím viete zvýšiť počet registračných formulárov na vašej stránke. Ako ale dosiahnuť, aby sa návštevníci vášho webu rozhodli pre odoberanie newslettera? Dali sme dokopy niekoľko tipov, ktorými viete posilniť váš emailový zoznam.

Čo je emailový zoznam?

Emailový zoznam je súbor emailových adries, ktoré firma získala od svojich zákazníkov, potenciálnych zákazníkov alebo návštevníkov webu. Tieto e-mailové adresy sa používajú na odosielanie cielených a prispôsobených marketingových správ, bulletinov, akcií alebo aktualizácií do schránok príjemcov.

Emailové zoznamy zohrávajú kľúčovú úlohu v e-mailovom marketingu, pretože umožňujú obchodníkom budovať a udržiavať vzťahy s existujúcimi aj potenciálnymi zákazníkmi, zvyšovať engagement zákazníkov či zvyšovať predaje alebo konverzie na webe.

Všetko začína na vašom webe a propagácií

Cieľom vytvorenia silného emailového zoznamu je práve návštevnosť na vašej stránke, na ktorej bude pravdepodobne umiestnený registračný formulár na odoberanie newslettera či registráciu profilu pre budúce nákupy. Na propagáciu vašej stránky môžete využiť rôzne formy reklamy, ako sú kampane vo vyhľadávacej sieti Google, Facebook Ads alebo propagácia na Instagrame (v prípade že máte profily na sociálnych sieťach).

Od sociálnych sietí sa viete odraziť tým, že budete vytvárať zaujímavý obsah s presmerovaním na váš web. Kvalitný a pútavý obsah dokáže zaujať a zvýšiť návštevnosť vášho webu. Ľudia majú radi vizuálny a audiovizuálny obsah, ktorý uspokojí ich potreby, alebo naopak, vytvorí im potrebu navštíviť váš web. Pre zviditeľnenie nezabudnite na kvalitné SEO, kľúčové slová či používanie hashtagov, ktoré vaše príspevky zviditeľnia o čosi viac, čím sa dostanú k väčšiemu množstvu používateľov sociálnych sietí.

Upútajte k newsletteru

Viditeľný registračný formulár

Existujú dve hlavné formy, ako odprezentovať ponuku odoberania newslettera návštevníkom webu. Prvá možnosť je, že formulár na odoberanie newslettera pripnete na koniec, teda do spodnej časti webovej stránky. Bude umiestnený fixne a návštevník webu ho neprehliadne ani po dlhšom prezeraní stránky.

Druhá forma pre umiestnenie registračného formuláru je vo forme pop-up. Ide o banner, ktorý sa návštevníkovi zobrazí uprostred obrazovky po krátkom čase strávenom na webe, alebo po vykonaní nejakej akcie. Pop-up banner je charakteristický menšou veľkosťou, jedinečnou príležitosťou a možnosťou tento banner zavrieť a viac ho nezobraziť.

Kvalitné CTA

Je málo pravdepodobné, že ľudia navštívia vašu stránku iba za zámienkou prihlásenia na odoberanie mailov vašej firmy. Práve preto je potrebné ich osloviť štýlom, ktorý vás predá. „Chcete odoberať náš newsletter? Áno alebo Nie.“ – takýto typ je obsahu v registračnom formulári je takmer neviditeľný. Poďte to zmeniť!

Je ľahké kliknúť na „NIE“ a stratiť potenciálneho odoberateľa. Čo ak by však toto NIE vyzeralo napríklad takto:

  • Nie, nechcem zľavu.
  • Nemám záujem o e-knihu zdarma.
  • Nezaujíma ma prémiový tovar pre V.I.P. členov.

Rovnako sa môžeme pozerať aj na slovo ÁNO, ktoré má silný charakter a rozhoduje o tom, či vám do emailového zoznamu pribudnú odoberatelia alebo nie. Môžete sa inšpirovať nasledovnými frázami:

  • Chcem ušetriť!
  • Chcem využívať výhody V.I.P. člena.
  • Chcem zľavu 20 %.

Ponuka, ktorá sa neodmieta

Je pravdepodobné, že ľudia vám iba tak svoje osobné údaje, v tomto prípade emailovú adresu nedajú iba tak. Jedným z najlepších spôsobov, ako vytvoriť emailový zoznam je ponúknuť budúcemu odberateľovi niečo, čo preňho môže predstavovať pridanú hodnotu. Môže to byť bezplatná e-kniha, zľavový kód, bezplatný kurz alebo prémiový obsah, ktorý je bežným návštevníkom webu nedostupný.

Pravidelná aktualizácia emailového zoznamu

Potvrdzovací email

Aby ste sa uistili, že váš zoznam obsahuje iba reálne e-mailové adresy, odošlite potvrdzujúci e-mail novým odberateľom, aby ste overili ich e-mailovú adresu a potvrdili ich odber.

Pravidelné čistenie emailového zoznamu

Odstráňte neaktívnych odberateľov, duplikáty a vrátené e-mailové adresy, aby ste nemíňali čas a peniaze na tých, ktorí sa o vašu firmu nezaujímajú.

Kategorizovanie kontaktov

Ak chcete posielať cielenejšie a relevantnejšie e-maily konkrétnym skupinám jednotlivcov, použite tagy na kategorizáciu svojich odberateľov na základe ich záujmov, akcií a preferencií.

Segmentácia kontaktov

Ak chcete vytvoriť prispôsobenejší a efektívnejší e-mailový marketing, rozdeľte svoj zoznam e-mailov do menších skupín na základe demografických údajov, aktivity alebo záujmov.

Silný emailový zoznam je skvelým hráčom v úspešnom email marketingu. Pokiaľ si dáte záležať na tom, akým kontaktom emaily rozposielate, či na tom, ako dobre propagujete možnosť odoberania vašich emailov, je dosť možné, že vás úspech neminie. Ak ste s email marketingom ešte nezačali, alebo neviete získať nových odoberateľov, obráťte sa na nás. Veríme, že spolu to zvládneme ľavou zadnou.