Sociálne siete sú miestom pre interakciu so zákazníkmi a budovanie si komunity aktívnych používateľov či stálych zákazníkov. Ide o silný nástroj na zviditeľnenie sa, preto prácu z rôznymi platformami netreba zanedbávať. V tomto článku prezradíme najlepšie tipy na vylepšenie interakcie so zákazníkmi na sociálnych sieťach, ktoré budete chcieť implementovať.
1. Plánujte predčasne
Stratégia je v tomto bode prioritou. Vedieť, kedy a čo pridať na svoj firemný profil je viac než užitočné. Predsa, nie je nič horšie ako tvoriť obsah na poslednú chvíľu, bez rozmýšľania a bez hlbšieho zmyslu pre vašich používateľov. Zapamätajte si – plánovanie je kľúčom k úspechu.
Je vhodné si naplánovať obsah prispievania na sociálne siete aspoň mesiac dopredu. Dostatok času môžete využiť na premyslenie samotného obsahu príspevkov, vytvorenie kreatív a tiež pútavých textov. Nech už ide o fotografie, obrázky alebo videá, je vhodné brainstormovať o vašich nápadoch a vyhodnotiť, ktoré budú pre vašu cieľovú skupinu hodnotné.
2. Komunikujte bez cenzúry
Pozitívne recenzie na vaše produkty či služby sú prínosom pre vaše podnikanie. Takéto recenzie môžu zvýšiť dôveru vášmu podniku, ako aj zvýšiť objem predaja. Často sa však firmy stretávajú aj s negatívnymi recenziami, ktoré nezostanú nepovšimnuté. Ak má zákazník problém, chce vám to napísať a chce, aby to videlo čo najviac ľudí. Najhoršie, čo môžete spraviť je, že neodpoviete na negatívnu správu alebo vymažete negatívnu recenziu z komentárov a jednoducho sa budete tváriť, že tieto nedostatky nie sú vašim problémom.
Na takéto správy je vhodné reagovať, a to slušnou odpoveďou so snahou vyriešiť akýkoľvek problém. Musíte dať svojim zákazníkom vedieť, že ste tu pre nich, ochotní spraviť všetko, čo je vo vašich silách, aby ste nespokojného zákazníka uspokojili. Aj tá najhoršia recenzia sa dá veľmi ľahko zmeniť na promptné vyriešenie a spokojnosť zákazníka.
3. Buďte aktívni
Predstavte si profil na sociálnej sieti so slušným počtom sledovateľov, no takmer so žiadnym aktuálnym príspevkom či náznakom interakcie s publikom. Profily zaľahnuté prachom sú pre sledovateľov neatraktívne a s veľkou pravdepodobnosťou môžu vzniknúť sklony k odstráneniu sledovania takýchto profilov. Ak patríte medzi firemné profily, ktoré sem-tam pridajú nejaký príspevok alebo príbeh, mali by ste to zmeniť.
Byť aktívni na sociálnych sieťach je dôležitou súčasťou s nadväzovaním kontaktu s vašimi zákazníkmi, či už pomocou obsahu alebo samotnej komunikácie. Buďte svojskí, prispievajte príbehy z vášho podnikania a uverejňujte príspevky ohľadom vášho portfólia produktov a služieb. Nezabudnite odpovedať na komentáre, diskutovať a odpovedať na správy v čo najkratšom čase.
4. Prezentujte svoje produkty pravidelne
Nadväzujeme na aktivitu na vašom profile. Či už je vo vašom portfóliu jeden alebo viacero produktov, nezanevrite na jeho prezentáciu ani v štádiu, kedy už je produkt známy. Máte neobmedzené možnosti, ako svoje produkty prezentovať. Či už ide o interaktívny príbeh, do ktorého môžete zapojiť svojich sledovateľov, alebo kreatívne fotografie produktu na svojom profile.
5. Sledujte zmienky o vašej firme
Pravidelne sledujte zmienky o vašej firme na sociálnych sieťach. Odpovedajte na príspevky, ktoré označujú vašu firmu, a poďakujte za zmienky. Ak sú príspevky pozitívne, zdieľajte ich na svojich profiloch, aby ste ocenili zákazníkov a sledovateľov. Ak sa niektorý z príspevkov týka sťažností alebo otázok, odošlite priateľskú a profesionálnu odpoveď. Ak je potrebné, presmerujte diskusiu do súkromnej komunikácie.
6. Vytvárajte rôzne typy obsahu
Sociálne siete sú flexibilným miestom, kde môžete komunikovať so zákazníkmi rôznymi formami. Tým, že im prinesiete cenný, informačný alebo zábavný obsah, pomôže to nielen s dôverou vašej značky, ale aj s potenciálom objemom nákupov. Pre príklad vám uvedieme niekoľko typov obsahu, ktorý môžete pridávať na vaše sociálne siete:
- Položte svojim sledovateľom otázky cez príbeh alebo príspevok, ktoré podnecujú diskusiu.
- Organizujte kvízy alebo hry, ktoré angažujú sledovateľov a testujú ich znalosti o vašej značke.
- Zdieľajte užitočné návody a tipy na používanie vašich produktov.
- Ukážte svoju značku z druhej strany a zdieľajte príbehy za oponou vašej firmy.
- Zverejňujte špeciálne ponuky, zľavy alebo organizujte súťaže.
- Podporujte sledovateľov, aby zdieľali obsah súvisiaci s vašou značkou.
- Organizujte živé videá, ktoré umožňujú sledovateľom komunikovať priamo s vami.