Využívate Google My Business profil naplno? Lokálna komunikácia v Google My Business

Firemný profil v Google My Business pravdepodobne poznáte. Ako ho je však možné použiť pre komunikáciu (nielen) počas pandémie? Aké sú kľúčové prvky, ktoré musia byť v danom profile vyplnené? Aký obsah by mal byť v profile publikovaný?

  1. Založenie firemného záznamu Google My Business a vyplnený profil

Pre založenie firemného profilu je potrebné navštíviť web https://www.google.com/business/ a prihlásiť sa cez Google konto. Následne je potrebné definovať názov, adresu (na túto adresu príde fyzické overenie) a nastaviť otváracie hodiny, popis, štítky. Odporúčame využívať relevantné kľúčové slová a obsah prispôsobiť “prvonávštevníkovi”. Nezabudnite na fotografie, základnú kategorizáciu fotografií, ktoré GMB ponúka.

Tip: pomenúvajte fotografie dôležitými kľúčovými výrazmi, napriklad-takto-fotka.jpg

2. Komunikácia (nielen) počas pandémie

GMB ponúka viacero typov príspevkov, preto buďte flexibilný. Koná sa v okolí alebo vo Vašej firme event? Komunikujte ho. GMB predstavuje skvelý spôsob prvotnej akvizičnej komunikácie pri vyhľadávaní lokálnych výrazov.

Nezabudnite mať svoj GMB profil vždy aktuálny. Tento kanál máte 100% pod svojou kontrolou, preto neexistuje výhovorka, prečo sú otváracie hodiny uvedené nesprávne. Komunikujte aktuálne hodiny pre dôchodcov, aktuálne obmedzenia, možnosti nákupu.

3. 100 a 1 recenzia

Čím viac hviezdičiek, tým viac Adidas. Pri výbere produktu/firmy majú ľudia, špeciálne pri prvej skúsenosti, podliehať spoločenským presvedčeniam. Jednoducho povedané, ak má Váš profil/firma množstvo pozitívnych hodnotení, pravdepodobne sa zákazník rozhodne pre Vás.

Tip: Recenzie sú tretí najdôležitejší faktor pri GMB, hneď po spätných odkazoch a vzdialenosti

Tip 2: Reagujte na recenzie.

4. Vytvorte si sekciu otázky a odpovede

Toto je jednoduchý trip ako zlepšiť efektivitu Vášho GMB profilu. Prostredníctvom otázok a odpovedí môžete zákazníkovi povedať všetko dôležité ešte pred telefonátom alebo návštevou webu. Máte otvorené počas sviatku? Doručujete po 22:00? Všetko dôležité zakomponujte do tejto sekcie.

5. Vyhodnocujte

GMB umožňuje jednoduchý model vyhodnocovania, a to splnené udalosti a ciele. Vo Vašom prípade ide o telefonáty, kliknutia na mapu, na web. Ak sa Vaše interakcie v GMB zvyšujú, idete správnym smerom.

Tip: Databox umožňuje integrovať tieto štatistiky. Riešenie je bezplatné, stačí si vytvoriť účet.