Reklamy môžeme vidieť naprieč celou šírkou online priestoru. Nevyskakujú na nás len vo vyhľadávačoch, ale aj na sociálnych sieťach a takmer všade, kam sa pozrieme. Reklamy majú v súčasnosti rôzne podoby, no na ich efektivitu potrebujeme vedieť, na koho chceme cieliť, aby sme zasiahli relevantných zákazníkov.
Ideálni zákazníci na Google
Google Ads ponúka rôzne možnosti cielenia, vrátane kľúčových slov, demografických údajov a záujmov. Vďaka tomu môžete cieliť na užívateľov, ktorí vyhľadávajú konkrétne výrazy alebo súvislosti s ich produktmi a službami. Google ponúka množstvo rôznych variácií, ako zacieliť na užívateľov. Vďaka tomu môžete vytvoriť komplexné a presne zacielené reklamy, ktoré sa dostanú k relevantným potenciálnym zákazníkom.
V rámci Google Ads kampaní tiež môžete využiť remarketing, ktorý vám umožní osloviť používateľov, ktorí už navštívili vašu webovú stránku. Viete preto obnoviť ich záujem o vaše produkty či služby a zvýšiť pravdepodobnosť konverzie. Remarketing vo väčšine prípadov funguje, pretože títo užívatelia už majú určitú znalosť o vašej značke.
Ideálni zákazníci na Facebooku
Facebook vám umožňuje cieliť reklamy podľa demografických údajov, ako sú vek, pohlavie, vzdelanie a záujmy. To znamená, že reklamy môžu byť prispôsobené špecifickým skupinám, napríklad rodičom malých detí pre detské hračky alebo mladým dospelým so záujmom o technológie pre online kurzy.
Custom Audience je nástroj, ktorý dokáže cieliť a užívateľov, ktorí už interagovali s vašou značkou. Môže ísť o sledovateľov vašej stránky alebo na osoby, ktoré reagovali na vaše predošlé kampane. Facebook umožňuje aj importovanie databáz zákazníkov a segmentáciu pre ich presnejšie zacielenie.
Pre lokálnych podnikateľov je najdôležitejšie najmú geografické zacielenie. Pokiaľ nevlastníte e-shop s dodaním alebo je pre vás kamenná predajňa dôležitejšia ako online predaj, lokálne zacielenie by ste mali zvážiť a zaradiť medzi vašu prioritu.
Ideálni zákazníci na Instagrame
Instagram je platforma, ktorej reklamy musia byť vizuálne pútavé. Pre používateľov je pútavý obsah videný ako vizuálne atraktívne obrázky či dynamické videá vo forme reels. Obsah by mal byť relevantný vášmu cieľovému publiku a odkazovať na váš web, profil či nejakú formu kontaktu.
Pokiaľ poznáte vašu cieľovú skupinu a viete, ktorý obsah ju zaujme, tvorba akvizície je následne jednoduchá. Používajte pokročilé možnosti cielenia, ako sú demografické údaje, záujmy a správanie, aby ste oslovili presne tých správnych ľudí.
Testujte rôzne varianty reklám a sledujte, ktoré fungujú najlepšie pre vašu cieľovú skupinu. Niekto radšej klikne na reklamu v príbehu ako vo feede. Využiť tiež môžete A/B testovanie, ktoré vám pomôže nájsť ideálny obsah v rámci rôznych prevedení (video s titulkami alebo s voiceoverom, text na fotke alebo v popise atď.).
Na akvizíciu, rovnako ako pri Google, môžete použiť remarketing. Na Instagrame nájdete túto možnosť pri výbere cieľového publika, ktoré Instagram automaticky nastavil tak, aby zasiahol používateľov, ktorí už s vašou značkou interagovali.
Analýza – Dôveruj, ale preveruj
Nastavili ste online reklamu, vybrali ideálne cieľové publikum, demograficky či geograficky a už len čakáte na príval používateľov na váš profil alebo web. Čo však vieme povedať zaručene je, že analýzou môžete dosiahnuť oveľa viac, ako čakaním na zákazníkov. Pravidelná kontrola reklám môže ukázať nedostatky, ktoré viete v priebehu kampane upraviť tak, aby prinášala väčšiu hojnosť.
To, že reklama funguje lokálne neznamená, že to nemôžete skúsiť v o čosi väčšom rádiuse. Analyzujte metriky výkonnosti, a pokiaľ vidíte nedostatky, optimalizujte kampane tak, aby dokázala zacieliť na každého potenciálneho zákazníka z vašej cieľovej skupiny. Nebojte sa zmien, či už v nastaveniach alebo obsahu, pretože práve tieto úpravy môžu docieliť k väčším konverziám.