Ako nastaviť efektívnu Google Ads kampaň

Máte Google Ads kampane, no nedosahujú očakávané výsledky? Niekedy stačí len zmeniť nastavenia a efektivita sa dostaví, skôr či neskôr. Google je skvelým miestom na propagovanie produktov či služieb, no je potrebné ho poznať a vedieť, čo na používateľov funguje a čo nie. Čo však vieme je nastavenie efektívnej Google Ads kampane. Prezrite si teda možnosti, ktoré môžete aplikovať.

Automatické ponuky s AI

Google využíva umelú inteligenciu na automatizované ponuky, ktoré sa snažia optimalizovať správnu cenovú ponuku pre každú reklamnú aukciu. Väčšina inzerentov sa spolieha na tento druh ponúk, pretože dokážu zlepšiť výkonnosť kampaní a zároveň znižujú potrebu manuálneho nastavovania.

Inteligentné ponuky sú špecifickou kategóriou automatizovaných ponúk, zameraných na optimalizáciu konverzií alebo ich hodnoty. Na to, aby ste mohli využiť inteligentné ponuky, musíte najprv nastaviť sledovanie konverzií.

Automatizované ponuky môžete používať aj bez sledovania konverzií, napríklad pomocou stratégie maximalizácie kliknutí. Po implementácii sledovania konverzií upravíte nastavenia kampane na stratégiu ponúk zameranú na konverzie.

Maximalizáciu konverzií odporúčame preto, že sa sústreďuje na to, čo je pre vašu firmu najdôležitejšie, a zároveň znižuje potrebu každodennej optimalizácie kampane.

Rozšírte zacielenia kampane

Zacielením kampaní na malú oblasť alebo na zopár kľúčových slov môžete prísť o potenciálnych zákazníkov, pretože sa im vaša reklama jednoducho neukáže. Naopak, príliš veľké zacielenie môže viesť k tomu, že na váš web prídu používatelia, ktorí nespĺňajú vašu cieľovú skupinu a môžu byť zbytoční.

Povedzme, že ponúkate kozmetické produkty pre ženy. Odporúčame teda zacieliť na všetky oblasti, do ktorých tovar odosielate a nielen oblasť alebo lokalitu, v ktorej sa nachádza vaša kamenná predajňa alebo sklad. Nastavenia geografického zacielenia môžete v kampani upraviť kedykoľvek.

Ak sa vaša kampaň nezobrazuje u väčšiny potenciálnych zákazníkov, pravdepodobne nedosiahnete želané výsledky, nech už je kampaň akokoľvek prepracovaná.

Zväčšite objem kľúčových slov

Kľúčové slová sú numero uno pri tvorbe Google Ads kampaní. Nakoľko je Google vyhľadávač, prejdú ním denné milióny vyhľadávaných výrazov a kľúčových slov, ktoré sa môžu týkať práve vašej reklamy. Pri vyberaní kľúčových slov teda skúste zahrnúť všetko, čo by mohol váš potenciálny zákazník hľadať, ako napríklad:

  • Názvy hlavných kategórií na vašom webe
  • Výrazy alebo long-tailové kľúčové slová, ktoré charakterizujú hlavné kategórie na vašom webe
  • Názvy produktov, ktoré charakterizujú váš obchod

Viac kľúčových slov môžete získať pomocou plánovača kľúčových slov, bezplatného softvéru od Google. Zostaňme pri kozmetických produktoch pre ženy. Povedzme, že do plánovača zadáte výraz „pleťová kozmetika“. Plánovač kľúčových slov vám v poradí ďalšie kľúčové slová a výrazy, ktoré môžu dosahovať dobré výsledky vo vyhľadávaní, ako napríklad „prírodná pleťová kozmetika“ či „kozmetika na problematickú pleť“. Zoznam môžete ďalej rozvíjať, napríklad zahrnutím značky kozmetiky, ktorú na webe ponúkate. Zrazu sa vám objem kľúčových slov zdvojnásobí a vy máte možnosť zacieliť na oveľa väčší počet používateľov, ktorých vaše odvetvia zaujíma.

Nepíšte od veci

Textové kampane by mali presne obsahovať to, čo si chce váš zákazník kúpiť. Je preto vhodné mať viacero alternatív, teda nadpisov a podnadpisov, ktoré by mohli používateľa zaujať. Nech už ide o konkrétnu produktovú radu, spôsob  či dĺžka doručenia alebo prípadne ceny (ak dokážete týmto atribútom konkurovať). Vyberajte zaujímavé informácie, ktoré zaujmú a prinútia používateľa kliknúť na vašu reklamu.

Google Ads je v rámci online obchodu veľkým pomocníkom. Inzeruje obsah ako vo vyhľadávači v rôznych podobách, preto je potrebné ho využiť na maximum, aby ste dosiahli efektívnu kampaň, ktorú si vaši potenciálni zákazníci všimnú. Pokiaľ chcete byť videní a dosahovať maximum konverzií na vašom webe, radi vám pripravíme Google Ads stratégiu priamo na mieru.

Pripravili sme aj článok v angličtine – Developing a PPC strategy