Ako nastaviť marketingovú automatizáciu

Marketingová automatizácia sa stáva neodmysliteľným nástrojom pre firmy, ktoré chcú efektívne riadiť svoje kampane, zlepšiť zákaznícku skúsenosť a ušetriť čas. Pokiaľ sa stotožňujete s tým, čo sme opísali v predošlej vete, správne nastavenie marketingovej automatizácie vám umožní automatizovať opakujúce sa úlohy, cieleným spôsobom osloviť potenciálnych zákazníkov a prispôsobiť marketingové správy jednotlivým segmentom publika.

Na marketingovú automatizáciu potrebujete štyroch priateľov: plánovanie, implementáciu, optimalizáciu a analýzu. Stratégia zvyčajne zahŕňa celý rad automatizovaných úloh, ako je generovanie potenciálnych zákazníkov, e-mailový marketing, marketing sociálnych médií, segmentácia zákazníkov a analytika. Primárnym cieľom stratégie marketingovej automatizácie je zlepšiť efektivitu marketingu, zvýšiť príjmy, vybudovať a posilniť lojalitu zákazníkov a zvýšiť zapojenie zákazníkov poskytovaním cieleného a personalizovaného obsahu. Úspech stratégie marketingovej automatizácie však závisí od toho, ako efektívne je implementovaná, meraná a optimalizovaná.

Niekoľko vecí pred automatizáciou

Na to, aby bola automatizácia efektívna a dokázala uspokojiť vaše potreby, potrebujete mať správne zadefinované ciele a cieľové publikum. Kampane, ktoré sú navrhnuté na generovanie potenciálnych zákazníkov, získavanie zákazníkov, elimináciu opustenia nákupného košíka alebo iné ciele, budú každá navrhnuté špeciálne pre tieto ciele. Ciele a zámery stratégie marketingovej automatizácie by mali byť v súlade s celkovými obchodnými cieľmi a zámermi značky.

Identifikácia cieľového publika značky je ďalším kritickým prvkom pri budovaní úspešnej stratégie automatizácie marketingu. Musíte pochopiť, ktoré je vaša cieľová skupina, aké sú jej potreby a preferencie a ako zvyknú interagovať so značkou.

Nástroje na marketingovú automatizáciu

Pri výbere nástrojov na marketingovú automatizáciu by ste sa mali zamerať na tieto atribúty:

  • Množstvo funkcií v balíku,
  • Funkčnosť a prehľadnosť programu/softvéru,
  • Pomer cena-výkon,
  • Možnosti vyhodnocovania (reporty v požadovaných formátoch) a iné.

Jedny z najpopulárnejších platforiem sú dozaista HubSpot, Marketo (Adobe), Pardot alebo Mailchimp.

Mapa cesty zákazníka

Mapa cesty zákazníka je komplexným zobrazením všetkých skúseností, ktoré zákazníci zažívajú pri kontakte s vašou značkou. Pokrýva každý kontaktný bod a každú interakciu medzi zákazníkom a vami, počnúc prvým uvedomením si značky až po riešenie otázok týkajúcich sa zákazníckej podpory po uskutočnení nákupu.

V praxi môže vyzerať nasledovne:

  1. Zistenie záujmov zákazníka
  2. Vyhodnotenie potrieb zákazníka
  3. Uspokojenie jeho potrieb (nákup, interakcia pri procese nákupu)
  4. Po-nákupné správanie (spätná väzba, zákaznícka podpora)

Obsah, ktorý je pre vášho ideálneho zákazníka relevantný

E-maily s personalizovanou ponukou, oslovenie zákazníka k nákupu či pridanie hodnoty zákazníckemu vzťahu pomocou kupónov alebo zliav môže byť ten správny obsah, ktorý vašich zákazníkov zaujme. Takmer tri štvrtiny spotrebiteľov očakáva, že značky budú poskytovať personalizované interakcie, pričom o čosi viac ľudí nedôveruje značke, ktorá tak nerobí. Značky, ktoré vytvárajú obsah, ktorý rezonuje s ich cieľovým publikom a je prispôsobený špecifickým záujmom zákazníkov, si môžu vybudovať hlbšie spojenie so svojimi zákazníkmi.

Ako zautomatizovať pracovné postupy v praxi?

Automatizované pracovné postupy tvoria základ úspešných marketingových stratégií automatizácie, pretože vám umožňujú doručovať včasné a cielené správy vášmu publiku. Vďaka týmto pracovným postupom môžu zákazníci dostávať prispôsobený obsah na každom kontaktnom bode ich cesty.

Ako môže automatizácia vyzerať?

  • Uvítací e-mail po úspešnej registrácií
  • Stimuly pre dokončenie nákupu po vložení produktov do nákupného košíka
  • Cross-sell a upsell pre nákup doplnkových produktov k primárne vybranému nákupu
  • E-maily s personalizovanou ponukou podľa predošlého prehliadania produktov alebo predošlého nákupu
  • Pripomienky k opätovnému nákupu
  • Zľavové kódy a akcie pre výnimočné prípady (narodeniny, výročie odoberania noviniek, exkluzívne pre odoberateľov a iné)

Po implementácií automatizácie nezabúdajte pravidelne analyzovať výsledky vašich marketingových aktivít pre prípadné optimalizácie. Pokiaľ hľadáte spoľahlivú firmu s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti digitálneho marketingu, neváhajte sa na nás obrátiť. Riešime SEO, CRM, e-commerce aj e-mail marketing a ešte viac!