Ako si vybrať SEO agentúru

SEO môže mať zásadný vplyv na vaše podnikanie, a preto je dôležité zvoliť si dodávateľa, ktorý rozumie vašim potrebám a môže vám poskytnúť kvalitné služby. Na čo sa však pri výbere zamerať? Vyhrajú vlastné preferencie alebo schopnosti agentúry?

Aké sú vaše ciele?

Či už potrebujete nájsť tie najrelevantnejšie kľúčové slová, optimalizovať váš obsah na webe, vylepšiť technické SEO, vybudovať spätné odkazy alebo jednoducho docieliť, aby ste pre vyhľadávače boli čo najlepší kandidát, potrebujete kvalitnú a komplexnú SEO agentúru. Nech už sú vaše ciele akékoľvek, každá dobrá agentúra by mala vedieť SEO odpredu dozadu. A to nie len on-page, ale aj off-page, technické či ich optimalizáciu. Nepozerajte sa teda len na jeden konkrétny cieľ, ale na cieľ rozdelený do menších cieľov, ktoré vytvárajú funkčné SEO pre váš web.

Hľadajte, pýtajte sa, porovnávajte

Využite internet, známych či kolegov na nájdenie čo najviac možností pre výber agentúry. Dbajte na recenzie, odporúčania či prieskumy, ktoré sa zaoberajú celkovou výkonnosťou pre svojich klientov. Ako sa vraví – dvakrát meraj a raz rež. Pokiaľ ste si na prvú ranu nie ste istí výberom agentúry, je lepšie prejsť pod povrch a preskúmať možnosti podrobnejšie.

Ako veľká komplexnosť je dostatočná komplexnosť?

Dobrá SEO agentúra je taká, ktorá poskytuje komplexnú škálu služieb vrátane on-page aj off-page SEO. Mala by mať odborné znalosti v oblasti technického SEO, optimalizácie obsahu aj stratégií pri linkbuildingu. Výhodou je tiež schopnosť tvoriť efektívne PPC kampane založené na základoch SEO.

Dobrá agentúra dokáže vyriešiť rôzne aspekty vašich potrieb v oblasti SEO. Dobrá, taká ako je Lighthouse Media Solutions.

Prezrite si referencie

Pri rozhodovaní môžete vylúčiť agentúry, ktoré transparentne nepreukazujú predošlé realizácie u klientov. Transparentnosť je totiž jedna z mnohých vlastností, ktoré by mala kvalitná agentúra akéhokoľvek marketingového smeru mať. Napríklad, na našom webe nájdete referencie od takmer 20 klientov, s detailným popisom prác a výsledkami realizácie, a to v rôznych kategóriách, ako je aj SEO.

Rozdeľte si rozpočet

Vaše nároky na spoluprácu sú vec jedna, no výsledná realizácia je vec druhá. Pri kontakte s agentúrou je vhodné sa pobaviť o najdôležitejších aspektoch spolupráce – rozsahu prác a cenovom modeli. Informujte sa o počiatočných nákladoch, priebežných poplatkoch aj akýchkoľvek dodatočných poplatkoch. Porovnanie cenových ponúk od viacerých agentúr vám môže pomôcť pri rozhodovaní, najmä pri pomere cena/kvalita. To môže predstavovať fakt, že drahšia agentúra vám častokrát môže poskytnúť viac komplexných služieb a ponuku na mieru, než lacnejšia alternatíva.

Skontaktujte sa s agentúrami

Efektívna komunikácia je základom úspešnej spolupráce. Pokiaľ agentúra komunikuje pravidelne, môžete očakávať hladký priebeh celej spolupráce, od prvotnej konzultácie až po monitorovanie a vyhodnocovanie výsledkov. Úvodná konzultácia v našej agentúre je na nás, radi s vami preberieme vaše očakávania a výsledky pri šálke kávy.

Výber je už len na vás

Pokiaľ viete, čo od agentúry potrebujete, máte nastavený rozpočet a vybraných adeptov pre spoluprácu, je čas vybrať si tú, ktorá vám pasuje najlepšie. Ak hľadáte agentúru, ktorá s vami preberie SEO od základov alebo len doladí detaily do tip top stavu, na nás sa môžete spoľahnúť. S viac ako 10 ročnými skúsenosťami a viac ako 250 projektami sme pripravení pohltiť vás digitálom tak hlboko, ako sme v ňom my. A ak máte mať kvalitné SEO, tak len za pomoci efektívnej komunikácie, jasne stanovených cieľov a našich šikovných mozgov.