Bez ohľadu na ročné obdobie, sezóna sviatkov, malých aj veľkých, je pre podniky vždy neodvratná. Pre mnohé spoločnosti predstavuje táto sezóna väčšinu ich ročného predaja, takže včasná a premyslená príprava môže znamenať významný úspech v každoročných ziskoch. Ako využiť silu marketingu na 100% a kedy začať s prípravami pred Vianocami, Valentínom či Veľkou nocou?
Nie, na plánovanie Vám nestačí týždeň
Kvalitná stratégia je mozgom celej operácie marketingu. A tá nevznikne zo dňa na deň. Neodkladajte si dôležité povinnosti na neskôr, pretože sa znenazdania ocitnete deň pred adventom či dňom matiek. Stratégiu pred určitou nákupnou sezónou je potrebné plánovať niekoľko týždňov až mesiacov dopredu. Jednak musíte myslieť na čas strávený vypracovávaním stratégie zo všetkých smerov, vrátane reklamy, ponuky či exekutívy, ale tiež potrebujete vašu stratégiu komunikovať včas. Všetky tipy v tomto článku musíte mať premyslené pred dňom D.
1. Určite si zľavy, ktoré chcete ponúkať
Myslite vopred a vymyslite spôsoby, ako osloviť zákazníkov s tými najlepšími ponukami. Medzi zľavy môže patriť jedna rovnaká zľava na celý sortiment, zľava pomocou kódu či akcie 1+1. Zľavy sú v marketingu vcelku variabilné, môžete ich časovo meniť podľa vašich potrieb. Alebo vymyslite sériu krátkodobých akcií, ktoré sa budú každý týždeň meniť, vďaka čomu vyvoláte hneď niekoľko stimulov pre opakované nákupy u súčasných aj potenciálnych zákazníkov.
2. Nezabudnite na návrhy a odporúčania
Ako sa blížia sviatky, životy vašich zákazníkov budú čoraz hektickejšie. Zvážte, ako im uľahčiť sviatočné nakupovanieprípravou e-mail marketingových kampaní s nápadmi na darčeky. Zahrňte výzvu na akciu (CTA), napríklad „Kúpte teraz“, a odkazy s možnosťou nákupu, ktoré zákazníkov privedú priamo na produktové stránky vášho webu.
Podobne ako pri upselling a cross-selling, môžete prispôsobiť návrhy darčekov na základe predchádzajúcich nákupov, predviesť jedinečné návrhy darčekov a ukázať, ako spojiť viacero položiek do jedného dokonalého darčeka. Ako bonus a stimul ponúknite zľavu na darčekové balíčky.
3. Nezabúdajte a nostalgiu – tá chytí za srdce každého
Sviatky sú obklopené žiarou spomienok na detstvo a mágiu – časy, keď bol na Vianoce sneh a Ježiško bol skutočný. Prečo nenaplánovať svoju marketingovú kampaň tak, aby ste prenikli do takejto nostalgie? Možno klišé, možno nie, no veľkým firmám takáto marketingová stratégia takmer vždy profituje na maximum. Rovnako je to aj v prípade sviatku zamilovaných, dní matiek, otcov či detí alebo všeobecne letnej dovolenkovej sezóny, kedy na vás všade vyskakuje horúce slnko, piesočnaté pláže a azúrovo modré more.
4. Zamerajte sa na lojalitu zákazníkov
Aj keď túžite prilákať nových zákazníkov, nezanedbávajte svojich verných zákazníkov. Opakovaní zákazníci míňajú zhruba o dve tretiny viac ako noví zákazníci, takže udržiavať tieto vzťahy sa oplatí.
Využite príležitosť ponúknuť svojim najlepším zákazníkom špeciálny darček, ako napríklad hodnotnú zľavu alebo exkluzívny prvý pohľad na nový produkt. Môžete tiež poslať ručne písané poďakovania k nákupom, pekne staromódnym spôsobom. Táto stratégia upúta pozornosť vašich zákazníkov a ukáže, že vám na nich záleží.
5. Doprava zdarma – niečo ako návnada na ryby
Ak predávate online, bezplatná doprava je najlepšou špeciálnou ponukou, ktorú môžete predložiť počas celého roka. Bezplatná doprava je však rozhodujúca, ak chcete silné predaje počas sviatkov.
Zvážte ponuku dopravy zdarma pre všetky nákupy počas sviatkov a zabezpečte, aby o tom vaši zákazníci vedeli.Uveďte túto akciu do svojich marketingových e-mailov a zviditeľnite ju vo svojom internetovom obchode. Cez sviatky, najmä Vianoce, rozhoduje u zákazníkov pri nákupe aj lehota dodania či termíny, v ktorých je možné objednávku ešte obdržať. Napríklad, e-shopy, ktoré ponúkajú dodanie do Vianoc ešte 2 či 3 dni pred Štedrým dňom sú pre spotrebiteľa atraktívnejšie.
Marketing počas sviatkov je skutočné silným nástrojom, ktorý ak správne premyslíte, tak sa správne pretaví v ziskoch a obratoch. A áno, už sme to tu raz písali, ale je to gro celého marketingu počas sviatkov – najviac ziskov je vygenerovaných práve v týchto obdobiach. V čase, kedy jednoducho nie je možné nenakupovať. Preto sa čo najviac zviditeľnite, vytiahnite tie najsilnejšie zbrane a ukážte konkurenčným obchodom, že máte skutočne na to.