Propagovanie a Facebooku – zbytočnosť alebo nutnosť?

Facebook, ako najstaršia a najrozšírenejšia sociálna platforma na svete, ponúka nespočetné možnosti pre marketing a propagáciu značky. Od osobných profilov po podnikové stránky či platené reklamy, tento digitálny ekosystém ponúka rôzne nástroje na oslovenie širokého publika. Ide však v súčasnosti o zbytočnosť alebo stále potrebný aspekt zviditeľnenia značky v online priestore? Ako propagovať na Facebooku efektívne?

Minimum, ktoré pre zviditeľnenie značky na Facebooku potrebujete

Možno je vaša cieľovka u mileniálov alebo najmladšej generácie Alfa, no Facebooku sa poväčšine nedokážete vyhnúť. Ide o akési gro celého sociálneho diania, aj napriek tomu, že postupne rokmi upadá. Stále je však výhodou, pokiaľ je vaša značka dohľadateľná na tejto platforme.

Na to, aby ste z Facebooku vyťažili maximum, vám postačí prehľadne spracovaný firemný profil. Ten by mal obsahovať profilovú fotku s logom vašej značky, prípadnú titulnú fotku prislúchajúcu vašej značke či firemnému dizajnu a informácie o vašej firme, ako napríklad:

  • Adresa
  • Telefónne číslo
  • Web stránka
  • Kategória
  • Popis

Boosting vs. Akvizícia

Na Facebooku môžete propagovať dvomi rôznymi spôsobmi – boostingom (propagáciou) už uverejnených príspevkov alebo vytvorením samostatnej reklame cez Facebook Ads.

Propagovanie príspevkov (boosting) je jednou z najjednoduchších foriem reklamy na Facebooku. Umožňuje rýchlo osloviť široké publikum, avšak má svoje obmedzenia. Napríklad, nedokáže efektívne rozdeliť používateľov na základe ich vzťahu k vašej značke, čo obmedzuje personalizáciu obsahu.

Platené reklamy na Facebooku poskytujú viac možností cielenia a personalizácie. Môžete cieliť na konkrétne demografické skupiny, záujmy a správanie používateľov. V rámci Facebook Ads sa vaša reklama môže zobraziť:

  • V aplikácií Facebook
  • V aplikácií Messenger
  • V Reels na Instagrame

A/B testovanie Facebook reklám

Jednou z výhod propagácie na Faceboku je vytvorenie A/B testovania, ktoré vám môže pomôcť optimalizovať a zlepšiť obsah tak, aby bol pre publikum relevantný a zaujímavý. A/B testovanie, známe aj ako split testing, je metóda, ktorá umožňuje porovnávať dve alebo viac verzií reklamy, aby ste zistili, ktorá z nich je úspešnejšia v dosahovaní stanovených cieľov, ako sú konverzie, kliknutia alebo angažovanosť. Testovanie môže zahŕňať rôzne prvky, ako sú:

  • Obrázky a videá
  • Nadpisy a podnadpisy
  • Cieľové skupiny
  • Umiestnenie reklamy
  • CTA buttony

A/B testovanie je možné nastaviť v Ads Manageri pod experimentmi, duplikáciou existujúcej kampane alebo vytvorením novej kampane.

Naše tipy na efektívne A/B testovanie sú:

  • Testovanie iba jednej premennej naraz
  • Definovanie jasných cieľov
  • Výber dostatočne veľkého a relevantného publika
  • Stanovenie optimálneho časového rozpätia, pričom by malo ísť o viac ako 5 dní

A teda, oplatí sa propagovať na Facebooku?

Vzhľadom na to, že Facebook je v súčasnosti prepojený spoločnosťou Meta s Instagramom, propagovanie na Facebooku tak predstavuje oveľa väčší potenciál ako tomu bolo pred spojením týchto platforiem. Tým, že sa môžu reklamy zobrazovať dvakrát väčšiemu publiku, dokážete zacieliť ako na staršie, tak aj mladšie generácie z vašej cieľovej skupiny. Musíte však myslieť na kvalitný a pútavý content a správne nastavenú social media stratégiu.

Facebook stále neumrel, naopak, vyvíja sa tak, aby dokázal ísť s trendami, ako je TikTok alebo Threads. Preto ho netreba hádzať do koša a dať mu šancu zažiariť vo všetkých svojich aspektoch, vrátane akvizície, plánovania obsahu či zviditeľnenia sa.