Ako využívať nástroje na sociálnych sieťach k zviditeľneniu vášho webu?

Sociálne siete sú numero uno v súčasnej online propagácii firiem. Okrem toho, že máte možnosť byť neustále aktívni a prispievať aktuálny obsah pre súčasných aj potenciálnych zákazníkov, dokážete prostredníctvom nich propagovať aj svoj web ši e-shop. Ako však propagovať efektívne a s dôrazom na kvalitu?

Správa sociálnych sietí

Spravovať svoje sociálne siete efektívnejšie, ako cez samotné platformy, je možné vďaka Meta Business Suite. Z jedného panela dokážete plánovať príspevky, sledovať štatistiky a výkonnosť obsahu, či nastavovať platené reklamy. Na jednom mieste tak máte dostupné všetko, čo k propagácií vášho podnikania potrebujete.

Úprava fotografií

Na to, aby bol obsah pútavý a mohol reprezentovať ako váš firemný profil, tak aj webovú stránku a celkovo podnikanie, sú kvalitné fotografie nutnosťou. Nespoliehajte sa v tomto prípade na raw fotografie z vášho telefónu alebo fotoaparátu. Veľkým pomocníkom pri zvýraznení produktu na fotografií je použitie niektorého z programov na úpravu fotografií.

Môžete využiť Adobe Lightroom, Skylum Luminar alebo Capture One Pro. Pri úprave fotografií dbajte na množstvo jasu či kontrastu, vyváženie farieb či hĺbku zaostrenia. Kvalitná fotografia je pre používateľa pútavejšia ako nevýrazná fotografia produktu.

Tvorba videí

Tvoriť krátke či dlhé videá s prezentáciou vášho produktu či služby môže byť veľkou konkurenčnou výhodou pre mnohé podniky. Pokiaľ máte produkt alebo službu, ktorú ľudia nepoznajú, alebo máte prvok, ktorý je odlišný od konkurencie, neváhajte tento benefit využiť vo svoj prospech.

Skvelým nástrojom na zviditeľnenie vášho podnikania je vytváranie videí na sociálnych sieťach. Na platforme TikTok viete vytvoriť pútavé videá plné rôznych prvkov, vrátane efektov, textu, voiceoveru či pútavých CTA textov. Vytvorené videá následne môžete uložiť a zdieľať ich na ostatných platformách. Súčasnou nevýhodou momentálne je, že aj napriek tomu, že TikTok poskytuje business firemný účet, na ktorom viete propagovať svoje produkty, presmerovať svoj obsah na web či inak propagovať svoje produkty a služby, na území Slovenska je táto možnosť zatiaľ len chcenou predstavou.

V rámci Instagramu môžete tvoriť rovnako pútavé videá s vlastnou tvorbou alebo s použitím šablón. Video následne môžete priamo prispieť vo forme reelu alebo ho uložiť a použiť na Instagram príbeh. Videá môžete tvoriť ako z fotografií, tak aj z dynamických snímkov, s pridaním textov, hudby, gifov a ďalších prvkov, ktoré sa vám môžu hodiť. Pokiaľ máte v Meta Business Suite prepojené účty Facebook a Instagram, tvorbu môžete jednoduchým nastavením zdieľať na oboch platformách zároveň.

Spôsoby propagácie webu

Na sociálnych sieťach viete vašu webovú stránku „vopchať“ na rôzne miesta. V rámci facebooku môže ísť o kompletne vyplnený profil s uverejnením URL vášho webu, funkcia „swipe up“ vo Facebook príbehoch či umiestnenie URL adresy do popisu k vašim príspevkom. Takýto spôsob je neplatený a dokáže pritiahnuť ľudí, ktorí sa o produkt či službu skutočne zaujímajú. Nevýhodou však je, že tento obsah je z väčšej časti ohraničený len vašimi sledovateľmi. Pokiaľ chcete prejsť na vyššiu metu, zainvestujte do platenej reklamy.

Na Instagrame viete bez akýchkoľvek financií propagovať váš web tak, že link s presmerovaním na web umiestnite do informácií o profile. Tu je URL web stránky permanentne viditeľná. Svoju stránku či podstránky tiež dokážete propagovať prostredníctvom Instagram príbehov, kde nájdete funkciu „Odkaz“, čím v príbehu vytvoríte tlačidlo s presmerovaním na web. Výhodou tejto funkcie je, že k odkazu viete pripojiť pútavé CTA pod ktorým sa bude tlačidlo s linkom zobrazovať.

Jedinou nevýhodou Instagramu je, že nedokážete pridávať webové adresy do príspevkov. Respektíve, viete, ale človek sa prostredníctvom nich nedokáže presmerovať na váš web. A rovnako ako pri Facebooku, aj na Instagrame dokážete propagovať svoj obsah, ako sú príspevky, videá a príbehy s cieľom zviditeľnenia vášho webu.

Pokiaľ sociálne siete ešte nemáte, alebo máte, no neviete čo v súčasnosti na používateľov funguje, neváhajte sa obrátiť na nás. Okrem obsahového marketingu riešime aj stratégie či jednotnú identitu na sociálnych sieťach v súlade s vašim dizajn manuálom.