Čo je On-Page SEO?

V samotnom jadre vášho webu sa nachádza množstvo prvkov, ktoré môžu ovplyvniť návštevnosť vašej stránky či polohu vo výsledkoch vyhľadávania. On-page SEO je typ optimalizácie webových stránok a ich obsahu pre vyhľadávače aj samotných používateľov. Môže pomôcť umiestniť stránky vyššie na Google a zvýšiť organickú návštevnosť. Čo všetko pod On-Page SEO spadá?

Obsah na webe

Kvalitný obsah je základom úspešného On-Page SEO. Musí byť relevantný, informatívny a prispôsobený cieľovej skupine. Dôležitú úlohu v ňom zohrávajú aj kľúčové slová či URL adresy, pod ktorými obsah nájdete alebo sa obsah zobrazí vo vyhľadávaní Google. V prípade článku ide o pútavý nadpis, zaujímavý obsah, vloženie obrázkov a meta popis.

Kľúčové slová

Dôležité slová a frázy, ktoré sú relevantné pre váš obsah a vyhľadávania. Vkladajte ich prirodzene do obsahu, titulkov a meta údajov. Na to, aby ste zistili, ktoré kľúčové slová sú pre vás relevantné a priaznivé, použite niektorý z analyzátorov kľúčových slov, ktoré nájdete na internete.

Štítky (tags)

Štítky pomáhajú organizovať obsah a zlepšujú navigáciu. Sú dôležité pre interné prepojenia a pomáhajú vyhľadávačom rozumieť štruktúre vášho webu.

Meta popisy

Ide o krátke popisy stránok, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania. Musia byť informatívne a lákavé pre užívateľov, ideálne s použitím kľúčových slov. Meta popisy majú výrazný vplyv na mieru preklikov (CTR) vašich stránok. Čím lepšie ho napíšete, tým viac ľudí na vašu web stránku príde.

URL

URL je adresa, ktorá identifikuje zdroj na internete a umožňuje prehliadačom a iným nástrojom lokalizovať a pristupovať k nemu. URL je v podstate webová adresa, ktorá určuje miesto, kde sa nachádza konkrétny zdroj, napríklad webová stránka, obrázok, dokument alebo iný typ súboru. Každá URL by mala byť výstižná a jednoduchá, s použitím kľúčových slov k danej podstránke, produktu či obrázku.

Interné a externé prepojenia

Vytvárajte prepojenia medzi stránkami na svojom webe. Odkazujte na produkty, produktové rady, služby, kontakt či iné blogové príspevky, aby ste u návštevníka dosiahli dlhšiu dobu strávenú na vašom webe. Kvalitné externé odkazy z dôveryhodných zdrojov zas môžu zvýšiť dôveryhodnosť vášho webu v očiach vyhľadávačov. Môže ísť o odkazy na vaše sociálne siete, spolupráce, porovnávače či iné relevantné zdroje.

Obrázky

Optimalizované obrázky s relevantnými popismi a názvami pomáhajú so SEO a prispievajú k celkovému užívateľskému zážitku. Každý obrázok by mal mať relevantný názov (názov súboru), popis, alternatívny text a titulku.

User engagement

Miera, akou užívatelia interagujú s vaším webom, ako sú komentáre, zdieľanie obsahu a strávený čas na stránkach, môže mať vplyv na hodnotenie vyhľadávačov.

Ľudia komunikujú s firmami a značkami rôznymi spôsobmi. Môže ísť o prihlásenie sa na odoberanie noviniek prostredníctvom emailu, zapojenie sa do kampane či prehliadanie webu prostredníctvom zákazníckeho účtu.

Rýchlosť webu

Rýchlosť načítania webovej stránky znamená, ako rýchlo sa obsah webovej stránky stiahne a úplne zobrazí v prehliadači. Ovplyvňuje sa optimalizáciou, čím nie len dosiahnete lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch, najmä na Google (SEO), ale predovšetkým zlepšítee užívateľský zážitok pri prehliadaní webovej stránky (UX).

Ďalšie tipy na dosiahnutie dobrého On-Page SEO

  1. Píšte originálny a zaujímavý obsah
  2. Kľúčové slová umiestňujte v optimálnom množstve a s relevanciou
  3. Kľúčové slová tiež umiestňujte do všetkých nadpisov a popisov
  4. Optimalizujte URL adresy
  5. Pridávajte interné a externé linky
  6. Dajte si záležať na informáciách o obrázkoch na vašom webe