Prečo funkčný responzívny dizajn predáva?

Responzívny dizajn je samozrejmosťou u všetkých novodobých a moderných web stránok a aplikácií. Optimalizáciu pre rôzne typy zariadení by ste mali zvážiť hneď, ako váš web vznikne. Jeho cieľom je poskytovať konzistentný a nerušivý užívateľský zážitok na vašom webe, bez ohľadu na to, či používateľ používa na zobrazenie web stránky mobilný telefón, tablet, notebook alebo stolový počítač. Rovnako nezáleží ani na veľkosti či rozlíšení samotného displeja. Prečo však responzívny dizajn predáva?

Prečo optimalizovať web na responzívny dizajn?

Nie, web nie je upravovaný len pre vlastné potreby. Do značnej miery je potrebné vždy myslieť najmä na používateľov a návštevníkov web stránky, ktorí sú zdrojom konverzií. A to s jednoduchým zámerom – aby sa na vašej webovej stránke cítili ako doma. Navyše, aj Google vašu stránku ocení ako lepšiu a dôveryhodnejšiu, čo môže ovplyvniť vašu priečku vo vyhľadávaní.

Predsa, objednali by ste si niečo z internetového obchodu, v ktorom sa nevyznáte, neviete nájsť základné prvky či stránka nie je prispôsobená zariadeniu, na ktorom si ju prezeráte? Určite nie. Je preto nevyhnutné, aby ste váš web prispôsobili rôznym zariadeniam.

Zlepšuje užívateľskú skúsenosť (UX)

Jednou z hlavných výhod responzívneho dizajnu je vytvorenie plynulého prehliadania pre každého návštevníka. Súčasný trend používania rôznych zariadení na prístup k internetu zahŕňa, že webové stránky musia byť schopné efektívne sa prispôsobiť rôznym kontextom použitia. Responzívny dizajn robí presne toto – poskytuje optimalizovanú verziu vašej stránky bez ohľadu na to, či ju návštevníci prezerajú na mobilnom telefóne alebo na veľkej počítačovej obrazovke.

Keď sa návštevníci webu cítia pohodlne, web je prehľadný a vedia sa na ňom bezproblémovo pohybovať, majú tendenciu zostať na webe dlhšie a pravidelne sa vracať. To platí ako pre prvých návštevníkov, tak aj pre tých súčasných, ktorý vám váš záujem oplatia pravidelnou retenciou.

Zvyšuje konverzie

Priateľský responzívny dizajn efektívne zvyšuje konverzie tým, že poskytuje používateľom jednoduchú navigáciu a pohodlnosť pri prezeraní obsahu na rôznych zariadeniach. Rýchla doba načítania a optimalizované prvky prispievajú k rýchlejšiemu a plynulejšiemu užívateľskému zážitku, vďaka čomu sa znižuje miera odchodov.

Jednoducho povedané – ak je web funkčný a responzívny, navigácia v ňom by mala byť jednoduchšia, rýchlejšia a pre používateľa dostupnejšia. Dajte si pozor na to, aby používateľ našiel všetky kľúčové prvky, ako je napríklad menu, filter, košík, kontaktné údaje či iné personalizované tlačidlá alebo iné prvky.

Zlepšuje SEO

Vyhľadávače, ako práve Google, preferujú responzívne webové stránky. Majú tendenciu takéto stránky uprednostňovať pri hodnotení výsledkov vyhľadávania. Čím lepší je používateľský zážitok, tým dlhší môže byť čas používateľa strávený na vašom webe. Tým pádom Google vyhodnocuje vašu web stránku za dôveryhodnú a pútavú a vo vyhľadávaní ju často umiestňuje na vyššie priečky organických výsledkov kvôli kvalitnejšiemu SEO.

To však nie je všetko, pretože dlhší čas strávený na stránke môže signalizovať aj väčšiu angažovanosť a záujem používateľov, a to môže ďalej pozitívne ovplyvniť pozíciu vášho webu vo vyhľadávačoch a prilákať ešte viac návštevníkov.

Investícia do funkčného responzívneho dizajnu sa stáva nevyhnutnou voľbou pre každého, kto chce úspešne konkurovať na internete a predávať svoje produkty alebo služby. Mať web, ktorý je funkčný na všetkých zariadeniach rovnako a poskytuje tak návštevníkom rovnako dobrý užívateľský zážitok je koniec koncov úspechom každého dobrého webu. Pokiaľ responzívny web ešte nemáte, neváhajte a obráťte sa na nás. Okrem optimalizácie webu sa zameriavame aj na redizajn či podporu predaja vo forme e-mail marketingu či obsahového marketingu.