Ako využiť platené reklamy na sociálnych sieťach?

Mať firemné sociálne siete len na prezentáciu svojich produktov či služieb väčšinou neprináša toľko benefitov pre konverzie na webe, ako sú čas strávený na webe, počet nákupov či počet retencií. O tieto metriky sa v rámci sociálnych sietí starajú predovšetkým platené reklamy, ktoré sú v súčasnosti úctyhodným nástrojom na zviditeľnenie vášho podnikania či na zlepšenie off-page SEO na vašom webe. Ako však tento typ reklamy využiť na maximum?

Efektivita platených reklám na sociálnych sieťach

Platené reklamy dokážu vytvoriť efektívne interakcie s požadovanou cieľovou skupinou a zvýšiť povedomie o vašom produkte či službe. Šikovné využitie nástrojov sociálnych sietí, ako je retargeting, personalizované správy či dynamické reklamné obsahy vám môžu pomôcť zasiahnuť a osloviť potenciálnych zákazníkov vo fáze rozhodovania či posilniť vzťah s vašou značkou. Na najpopulárnejších platformách, Facebooku a Instagrame, existuje niekoľko možností, ako propagovať svoj obsah či web stránku.

Typy platených reklám na Facebooku

  • Reklama pre web (click-to-web)
  • Propagácia Facebook príspevku
  • Reklama na získavanie sledovateľov (Page Likes)
  • Propagácia videa na Facebooku (Video views)
  • Reklama na lokálny obchod (Local Awareness)
  • Konverzné kampane (addtocart, purchase)

Typy platených reklám na Instagrame

  • Reklama zobrazujúca sa v príbehoch
  • Reklama zobrazujúca sa ako súbor médií
  • Video reklama

Čo sa môže v rôznych formách na Instagrame propagovať?

  • Propagácia Instagram príbehu
  • Propagácia Instagram reelu
  • Propagácia webu a produktov na ňom

Nastavenie cieľových skupín

Cieľové skupiny určujú, komu budú reklamy zobrazené, a zohľadňujú faktory ako demografické údaje, záujmy a správanie užívateľov. Správne nastavené ad sety potom zabezpečujú efektívne cielenie a optimalizáciu reklám pre každú cieľovú skupinu. Správca reklám je jedným z nástrojov marketérov, v ktorom vedia sledovať účinnosť platených reklám na sociálnych sieťach. Vidíte analýzu daných akvizícií,  demografické či geografické údaje používateľov, ktorých daná akvizícia zasiahla a množstvo ďalšieho.

Vytvorenie detailných profilov ideálnych zákazníkov

Na základe údajov z reklamnej kampane viete vytvoriť profil ideálneho zákazníka, ktorý síce nemusí byť podľa vašich predstáv, no môže fungovať. Pokiaľ ste si vytvorili cieľovku pre ženy vo veku 25 až 35 rokov, no vaše akvizície najviac fungujú pre ženy s vekom 35+, mali by ste prehodnotiť vaše zacielenie a venovať svoj obsah tým ľuďom, ktorých zaujíma, kliknú na ňu či zanechajú like, komentár alebo kliknú na externý odkaz.

Rozhranie pre nastavenie platených reklám

Jednotné rozhranie pre nastavenie platených reklám na Facebooku a Instagrame je dôležitou súčasťou online marketingu, ktoré vám umožňuje efektívne a zjednodušene vytvárať reklamné kampane v jednom systéme. Toto rozhranie vám ponúka možnosť spravovať a optimalizovať svoje reklamné kampane pre obe platformy z jedného miesta, čo výrazne zjednodušuje ich prácu a šetrí čas. Najčastejšie je na správu reklám používaný Meta Business Suite, no rovnako vhodné sú aj ZoomSphere alebo Kontentino. V správe sociálnych sietí sme ako doma, preto sa na nás neváhajte obrátiť.

Desatoro drahocenného know-how

  1. Definujte si SMART ciele, ktoré budú základom pre vašu online marketingovú kampaň na sociálnych sieťach.
  2. Cieľte na skupiny ľudí, ktorí sú v harmónii s vašimi ideálnymi zákazníkmi a preferovanou cieľovou skupinou pre váš produkt či službu.
  3. Vytvárajte kvalitný a pútavý obsah, ktorý nezostane nepovšimnutý – kvalitné fotografie a videá vždy vyniknú z davu.
  4. Prispievajte konzistentne v súlade s podnikovým dizajnom pre lepšie zapamätanie obsahu zo strany používateľov.
  5. Spájajte vaše sociálne siete s vašim webom alebo e-shopom – linkbuilding či CTA s presmerovaním na váš web sú iba výhodou.
  6. Nezabúdajte na SEO – Kľúčové slová a Off-Site SEO sú v rámci sociálnych sietí jednými z pomocníkov na dosiahnutie pozitívnych konverzií na webe.
  7. Analyzujte, merajte, testujte a optimalizujte obsah na sociálnych sieťach – A/B testovanie je v tejto fáze skvelým pomocníkom.
  8. Pre platené reklamy na sociálnych sieťach si nastavte také rozpočty, ktoré vám dajú očakávané výsledky.
  9. Online prostredie je dynamické a rýchlo sa mení – buďte flexibilní a buďte otvorení novým trendom pri tvorbe obsahu.
  10. Reklamy na sociálnych sieťach majú jednu veľkú výhodu – zobrazujú sa na rôznych miestach platforiem, preto je zacielenie na cieľovú skupinu dostupnejšie než kedykoľvek predtým.