Ako začať so správou Google Ads

Implementovanie služby Google Ads môže byť tým najlepším rozhodnutím pre vašu firmu. Ide o výkonnú online reklamnú platformu, ktorá vám pomôže osloviť vaše cieľové publikum, zvýšiť návštevnosť webu, budovať povedomie o vašej značke alebo merať a optimalizovať výsledky vašej aktivity.

V prípade, že plánujete naštartovať špičkovú kampaň, ktorá má za cieľ osloviť ľudí a predať informácie čo najširšiemu publiku z vašej cieľovej skupiny, určite chcete vedieť, aká jej jej výkonnosť či aké úpravy si vyžaduje. A toto všetko Google Ads dokáže.

Správa kampaní prostredníctvom Google Ads môže byť zložitá a časovo náročná, a to najmä pre tých, ktorí jej prostredie vidia po prvý krát. So správnou stratégiou a vhodne zvolenými nástrojmi však môžete dosiahnuť cieľové výsledky, ktoré môžu zahŕňať zvýšenie návštevnosti webu alebo predaja produktov či služieb. Google Ads tiež môže pomôcť pri optimalizácii pre vyhľadávače a SEO. Ako však so správou tejto služby začať?

Čo je Google Ads?

Google Ads vám umožňuje inzerovať a propagovať vaše produkty a služby, ktoré užívatelia nájdu pri vyhľadávaní jednotlivých kľúčových slov. Ak zvolíte správne kľúčové slová, máte možnosť zvýšiť návštevnosť vášho webu a tiež predaje inzerovaných produktov, ako aj produktov, ktoré užívateľ nájde na vašom webe.

Tento systém funguje na základe modelu pay-per-click (PPC). To znamená, že obchodníci ako vy cielia na konkrétne kľúčové slovo na weboch Google a vytvárajú cenové ponuky pre dané kľúčové slovo – teda súťažia s ostatnými, ktorí tiež zacieľujú na kľúčové slovo. Priemerná cena za PPC reklamu na základe zvolených kľúčových slov je približne medzi 1 a 2 eurami. Cena sa však môže líšiť od konkrétnych faktorov, ako sú kvalita vášho webu alebo suma, ktorú za reklamu ponúkate a ste ochotní investovať.

Google ponúka niekoľko druhov kampaní, ktoré môžete použiť, vrátane vyhľadávacej, obsahovej, nákupnej, kampane na aplikáciu alebo videokampane. Každá z kampaní sa zobrazuje na iných miestach a v iných formách, preto je na vás, kde chcete, aby vás cieľová skupina zastihla.

Štart, bez ktorého sa nezaobídete

Všetky nástroje v online priestore od spoločnosti Google sú prepojené v rámci jedného účtu. Výnimkou nie je ani Google Ads, preto je potrebné mať Google účet. V prípade, že takýto účet máte, stačí sa iba prihlásiť. Ide o podobný postup prihlasovania ako na Gmail. Ak však s Googlom iba začínate, je potrebné si Google účet vytvoriť na to, aby ste mohli Google nástroje používať.

Po prihlásení sa do Google Ads vstupujete do vášho reklamného účtu, ktorý má pridelené svoje ID číslo (môžete ho vidieť vpravo hore). V prípade, že chcete vytvoriť vašu prvú reklamnú kampaň, nechajte sa previesť nastaveniami. Google pomocník vám položí niekoľko otázok o vašom podnikaní a predstaví vám proces tvorby samotnej reklamnej kampane.

Ak si však nie ste istí typom reklamy pre váš produkt alebo službu, ešte nad kampaňou neuvažujete, alebo chcete tento proces prenechať odborníkom z praxe, dokážete proces tvorby prvej kampane preskočiť.

Ako preskočiť tvorbu prvej kampane?

Ako sme spomenuli – ak nechcete vašu prvú reklamnú kampaň v danom momente vytvoriť, prepnite sa do „expertného režimu“. Túto možnosť nájdete v strede dolnej časti okna, menším písmom pod možnosťami cieľa. Expertný režim vám otvorí okno s výberom cieľa s podrobnejšími možnosťami. Naľavo pod nimi sa nachádza možnosť „Vytvoriť účet bez kampane“, čo je teda vašim cieľom. Kliknite na túto možnosť a druhý krok je za vami.

Údaje o platbách a fakturácii

Posledným krokom, ktorý od vás nástroj Google Ads bude požadovať, sú firemné a platobné údaje. Pokiaľ bude váš reklamný účet slúžiť na firemné účely, vyplňte údaje vašej firmy. Tieto údaje potrebuje Google Ads na fakturovanie nákladov na inzerciu, ktorú ste si zákupili prostredníctvom platformy.

V rámci platobných možností si môžete vybrať manuálne alebo automatické platby, ktorých výber je čisto na vašich preferenciách. Je vhodné si na váš účet nahrať údaje vašej platobnej karty, vďaka čomu si nebudete musieť strážiť dostupný zostatok na vaše reklamné kampane. Práve vďaka tomuto kroku sa vám nestane, že váš kredit bude prečerpaný a reklamné kampane sa pozastavia.

Google Ads vám navyše umožňuje nastaviť si denný rozpočet pre vaše reklamné kampane, vďaka čomu si viete rozplánovať rozpočet na určité obdobie, bez toho aby ste sa museli obávať prečerpania nákladov na reklamu. Po dosiahnutí nastaveného denného rozpočtu sa reklamy z kampane prestanú zobrazovať až do nasledujúceho dňa, keď sa denný limit znovu obnoví.

A máte hotovo. Váš reklamný účet je nastavený na tvorenie efektívnych reklamných kampaní, sledovanie ich výkonnosti a koniec koncov aj dosahovanie vašich reklamných cieľov. So správnym základom vznikajú tie najlepšie kampane, preto sa nezabudnite oboznámiť s tvorbou výkonnej reklamnej kampane od úplného začiatku až do tých najmenších detailov, alebo zverte váš firemný Google účet do našich rúk. Sme v Google Ads ako doma.